Kom igång med Avtalsbevakning och Scrive

Det går snabbt att komma igång med Avtalsbevakning. Efter att du har skapat ett konto loggas du in direkt och dina uppgifter skickas via e-post som bekräftelse på det skapade kontot. Klicka på knappen ”Logga in” så tas du in i tjänsten och till avtalslistan.

Avtalslistan är där alla avtal samlas och blir sök- och filtreringsbara. Det går att exportera till Excel/csv och hantera allt som har med avtalen att göra. Klicka på ett avtalsnamn för att se detaljer och lägga till dokument, aviseringar eller händelser.

I Avtalsbevakning kan du hantera hela avtalsprocessen, från signering och bevakning till fakturering. Här nedan kommer jag gå igenom hur man integrerar med Scrive för att signera avtal elektroniskt med bl.a BankId. De som signerar behöver inte vara användare i Avtalsbevakning. Det enda som behövs är e-postadressen till de som ska signera.

Integrera med Scrive

För att komma igång och koppla ihop Avtalsbevakning med Scrive klickar du på ikonen i form av ett kugghjul uppe till höger och väljer ”Administration”. Klicka på menyn ”Integrationer” och knappen ”+ Lägg till integration”.

Välj om du redan är Scrive-kund eller inte. Om du redan är Scrive-kund, när du klickar på ”Spara” kommer inloggningen till Scrive att öppnas där du loggar in och godkänner kopplingen. Du kommer nu tillbaka till Avtalsbevakning och integrationen är slutförd.

Om du inte är Scrive-kund kommer, när du klickar på ”Spara” att sidan för registrering av ett testkonto hos Scrive att öppnas. Registrera ett testkonto och gå tillbaka till integrationssidan i Avtalsbevakning och initiera integrationen igen, du kommer då få logga in hos Scrive om du inte fortfarande är det efter registreringen och godkänna kopplingen.

Skapa e-signering

För att skapa en ny e-signering behöver du först ladda upp ett dokument i pdf-format och koppla det till ett avtal. I dokumentlistan finns sedan en ikon, ett dokument med en penna, för att starta en ny e-signering.

Fyll i uppgifterna, läs mer i hjälpen, och klicka på ”Spara”. Det kommer nu skickas ut signeringsinformation via e-post till de som ska signera. Detta görs från Scrive. Via dokumentlistan och fliken ”E-signerade dokument” går det att följa hela processen och även utföra vissa åtgärder. Detaljer kring alla åtgärder och vad som visas i listan finns i hjälpen.

Läs mer om integration med Scrive

Läs mer om Avtalsbevakning

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.